• 02537734077
  • info@rasanahad.ir

روز “نهج‌البلاغه” در کشور آغای برای راهبری مدیریت کشور/سبک زندگی مردم بر اساس معارف عمیق و کاربردی نهج‌البلاغه شکل گیرد

روز “نهج‌البلاغه” در کشور آغای برای راهبری مدیریت کشور/سبک زندگی مردم بر اساس معارف عمیق و کاربردی نهج‌البلاغه شکل گیرد

دبیر جشنواره ملی نهج‌البلاغه دانشگاهیان گفت: امیدواریم با نام‌گذاری روز ۱۹ رمضان از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به‌عنوان روز “نهج‌البلاغه”، آغازی برای راهبری مدیریت کشور بر اساس معارف عمیق و کاربردی نهج‌البلاغه باشد.

حجت‌الاسلام سید محمد طاهری دبیر جشنواره ملی رسا، به ثبت روز و هفته‌ای در تقویم رسمی کشور تحت عنوان “نهج‌البلاغه” اشاره و اظهار داشت: امیدواریم نام‌گذاری این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، آغازی برای راهبری مدیریت کشور بر اساس معارف عمیق و کاربردی نهج‌البلاغه باشد.

وی بهره گرفتن از نهج‌البلاغه و این مصحف شریف را مورد تأکید قرار داد و گفت: به تعابیر مقام معظم رهبری، برای جامع عمل پوشاندن اسناد بالادستی همچون قانون برنامه هفتم توسعه، سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور نیاز است در تعریف و توصیف نهج‌البلاغه بر انس آن دقت و تأمل فراوان داشته باشیم.

دبیر جشنواره ملی نهج‌البلاغه دانشگاهیان ادامه داد: گویا حضرت آقا نسخه نجات  کشور از بحران‌ها و گرفتاری‌ها را در نهج‌البلاغه که تفسیر واضح  قرآن است می‌بیند و می‌فرماید: نهج‌البلاغه درمانگر بسیاری از دردهای فردی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام طاهری در ادامه به جامعیت نهج‌البلاغه در کلام حضرت امیرالمؤمنین (ع) در بیان مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: ایشان درجایی اشاره دارند؛ همه آنچه برای یک انسان مسلمان و یک جامعه اسلامی لازم است در نهج‌البلاغه آمده است … از توحید تا اخلاق تا سیاست و ملک‌داری و جنگ و سیاست و حکمت و…

دبیر جشنواره ملی رسا تصریح کرد: پیام این تعابیر برای متولیان فرهنگی این است که همه نسبت به ترویج فرهنگ و معارف نهج‌البلاغه غفلت ورزیده‌ایم و برای داشتن زیستی انسانی و عادلانه باید جامعه‌ای قرآنی و دینی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم در مسیر آشنایی و انس با نهج‌البلاغه آن‌قدر پیش رویم که نهج‌البلاغه وارد زندگی ما شود به‌گونه‌ای که راهبری مدیریت کشور و سبک زندگی مردم بر اساس  معارف عمیق و کاربردی نهج‌البلاغه شکل گیرد.

دبیر جشنواره ملی نهج‌البلاغه دانشگاهیان در پایان راه‌اندازی گروه‌های خادمین نهج‌البلاغه در دانشگاه‌های استان‌های مختلف را از اقدامات دبیرخانه نهج‌البلاغه خواند و خاطرنشان کرد: ان شاء الله با مدد امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)، بزرگ‌ترین شبکه خادمان نهج‌البلاغه را از دانشگاه‌ها شروع و ایجاد خواهیم کرد.