• 02537734077
  • info@rasanahad.ir

جشنواره رسا بهانه‌ای است برای پی بردن و توجه به این کتاب با عظمت

جشنواره رسا بهانه‌ای است برای پی بردن و توجه به این کتاب با عظمت

جشنواره رسا بهانه‌ای است برای پی بردن و توجه به این کتاب با عظمت

🟥 معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: جشنواره رسا بهانه‌ای است برای پی بردن و توجه به این کتاب با عظمت.

الحق و الانصاف در مراکز آموزش عالی علی رغم اینکه کارهای زیادی انجام شده و می‌توان یک جستجو زد و دید که کتاب‌ها و مقالات زیادی تالیف شده که به موضوعاتی از نهج البلاغه پرداخته اند. اما هنوز گویا با هر بار شخم زدن می‌توان سویه‌های جدیدی از این معارف و از درون این منبع غنی و ذخیره عظیم استخراج کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : باید فعالانه وارد میدان انس و آشنایی با نهج‌البلاغه شد و باید ترغیب کرد و جهت داد, باید از ظرفیت‌های عظیم دانشجویی استفاده کرد، کانون‌هایی که مرتبط با معارف دینی هستند از جمله: کانون‌های نهج البلاغه، کانون‌های مهدویت و دیگر کانون ها و تشکل ها همه می‌توانند در این مسیر کمک کنند.

ایشان افزود : رویداد جشنواره رسا بهانه‌ای است برای پی بردن و رسیدگی به این کتاب با عظمت.

دکتر کلانتری ادامه داد: معاونت‌ها و ریاست‌های دانشگاه باید وارد این میدان شوند و با تنوعی از موضوعات که در نهج البلاغه وجود دارد می‌توانیم طیفی از مردم را مورد مخاطب قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه می‌توان این ظرفیت‌ها را بسیج کرد ادامه دادند که همه با توجه به سلایق خود می توانند وارد این میدان شوند و بهره ببرند.

🟧 به گزارش واحد رسانه دبیرخانه جشنواره ملی رسا (نهج‌البلاغه دانشگاهیان)
جناب اقای دکتر کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ،تحقیقات و فاوری یر نشست دبیران و رابطان دبیرخانه های استانی جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان) اظهار داشتند که :
بشریت مسیر تاریخیش را به واسطه حضور متونی همچون نهج البلاغه تغییر داده است، به نحوی که بزرگانی در این عرصه به واسطه نهج البلاغه متأثر شده‌اند.و انصافاً کمتر متونی داریم که اینقدر محبوبیت داشته باشد .
تحقیقات نشان می‌دهد که نهج البلاغه جز متونی است که رجوع به آن به صورت موردی زیاد و اعتبار آن در اذهان عموم مردم بسیار زیاد است.

و البته قسمت زیادی از این اعتبار هم به شخصیت حضرت امیر برمی‌گردد و تصویری که از ایشان ارائه شده و در ذهن مردم وجود دارد و خودش کمک می‌کند به برد این مسئله، که به خاطر همین موضوع می باشد.
دکتر کلانتری گفت ؛ الحق و الانصاف در مراکز آموزش عالی علی رغم اینکه کارهای زیادی انجام شده و می‌توان یک جستجو زد و دید که کتاب‌ها و مقالات زیادی تالیف شده که به موضوعاتی از نهج البلاغه پرداخته اند.
اما هنوز گویا با هر بار شخم زدن می‌توان سویه‌های جدیدی از این معارف و از درون این منبع غنی و ذخیره عظیم استخراج کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : باید فعالانه وارد میدان انس و آشنایی با نهج‌البلاغه شد و باید ترغیب کرد و جهت داد, باید از ظرفیت‌های عظیم دانشجویی استفاده کرد،
کانون‌هایی که مرتبط با معارف دینی هستند از جمله کانون‌های نهج البلاغه، کانون‌های مهدویت و دیگر کانون ها و تشکل ها همه می‌توانند در این مسیر کمک کنند.

ایشان در بین سخنان خود بیان کردند که رویداد جشنواره رسا بهانه‌ای است برای پی بردن و رسیدگی به این کتاب با عظمت.

🟨 دکتر کلانتری ادامه داد: معاونت‌ها و ریاست‌های دانشگاه باید وارد این میدان شوند و با تنوعی از موضوعات که در نهج البلاغه وجود دارد می‌توانیم طیفی از مردم را مورد مخاطب قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه می‌توان این ظرفیت‌ها را بسیج کرد ادامه دادند که همه با توجه به سلایق خود می توانند وارد این میدان شوند و بهره ببرند.

معاون محترم وزارت علوم یاداور شدند که رهبر معظم در دیدار اخیر صحبت‌های خیلی ویژه داشتند که یکی از نکات مهم که ایشان در فرمایشاتشان به آن توجه داشتند رسالت دانشگاه بود، سه وظیفه و رسالت را برای دانشگاه صورت بندی کردند که خلاصه‌ترین و فشرده‌ترین وظیفه‌ای که می‌توان شرح داد به شکل زیر می‌باشد:

۱) تولید علم
۲) تربیت عالم
۳) جهت دهی به مرحله ۱ و ۲
می‌توان گفت این سه گانه پرمغزترین ارکان هستند.

معاون وزیر علوم گفت مضامین تربیتی متناسب و به مقتضای سن گروه عالمان، فارغ التحصیلان دانشگاه و غیره در نهج البلاغه موج می‌زند.

با توجه به اینکه در این موارد کم کار نشده است اما نکته مهمی که نهج البلاغه می‌تواند به ما کمک کند بحث جهت دهی به تولید علم و تربیت عالم است.