• 02537734077
  • info@rasanahad.ir

دانشگاهیان با انوار پر فروغ نهج‌البلاغه آینده بهتری را برای خودشان و جامعه رقم می‌زنند

دانشگاهیان با انوار پر فروغ نهج‌البلاغه آینده بهتری را برای خودشان و جامعه رقم می‌زنند

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاهیان با انوار پر فروغ نهج‌البلاغه آینده بهتری را برای خودشان و جامعه رقم می‌زنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان) عصر امروز ۱۷ بهمن‌ماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین “مصطفی رستمی” رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ابتدای این نشست ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی‌بن‌جعفر(ع) و تبریک دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در بین مجموعه آثار به جا مانده از اهل بیت هیچ اثری از منظر موضوعات به جامعیت نهج‌البلاغه نیست. نهج‌البلاغه شامل خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌هایی از امامی است که هم مبین سنت و پیامبر است هم فرصت حکومت داری و پیگیری اهداف متعالی اسلام را برعهده داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: امیدبخشی نهج‌البلاغه و نشان دادن راه تحول، حرکت و سیر انسان و جامعه به سوی خدا و تقریب و رشد اجتماعی بی بدیل است.

حجت‌الاسلام رستمی تاکید کرد: باید به این کتاب بیش از پیش توجه کنیم. اگر بنا باشد سبک زندگی جامع اسلامی را کشف کنیم در نهج‌البلاغه سبک زندگی مومنانه و عزت‌مندانه وجود دارد.

او با اشاره‌ به اهمیت توجه جامعه دانشگاهی به نهج‌البلاغه افزود: جامعه دانشگاهی با ویژگی‌های ممتاز برای اثرگذاری در آینده کشور و بستری که دانش و دانشمندان گرد هم آورده به کمک نهج‌البلاغه می‌تواند دو چندان نورانی شود. دانشگاهیان با انوار پر فروغ نهج‌البلاغه حتما آینده بهتری را برای خودشان و جامعه رقم می زنند. پس با توجه به ابعاد وسیع این کتاب ایجاب می کرد که بیش از قبل به نهج‌البلاغه توجه شود.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: به دلایلی مدتی این امر مهجور مانده بوده، اما دانشگاه علوم پزشکی قم بانی شد و جشنواره نهج‌البلاغه مجدد فعال شده است.

حجت‌الاسلام رستمی در ادامه در خصوص زمان برگزاری جشنواره عنوان کرد: از ماه رجب امسال تا سال بعد دوره یکساله جشنواره برگزار می شود. مخاطبین جامعه دانشجویان اساتید، دانشگاه یاوران علمی، کارکنان دانشگاهی، خانواده های این افراد می‌شود.

بنابراین این جشنواره جمعیت و درصد قابل توجهی از جمعیت کشور را شامل می شود.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم میزبان این جشنواره هستند اما تمامی دانشگاهای دولتی و غیردولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه‌های جامع همه در این جشنواره مشارکت خواهند داشت.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: چند سال است که جلسه منظم تفسیر نهج‌البلاغه نبوده که نیاز به آن احساس می‌شود. یکی از محورهای جشنواره نشست‌های نهج‌البلاغه خوانی است که در قالب هیات مذهبی در دانشگاه‌ها پیگیری می شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: تجلیل و تکریم از خادمان نهج‌البلاغه و چهره این حوزه برای الگوسازی یکی دیگر از بخش‌های جشنواره خواهد بود.

همچنین جشنواره بخش معارفی، ادبی و تولید مضامین مرتبط با نهج‌البلاغه و تولید آثار هنری و رسانه ای و پژوهشی هم دارد.

حجت‌الاسلام رستمی تاکید کرد: تجلیل هایی نیز در جشنواره دیده شده است. نشر آثار علمی معتبر، مشارکت دستگاه ها، تعیین جوایز و تشویق مناسب از دیگر موضوعات مورد توجه است. امتیازاتی نیز برای شرکت کنندگان و حامیان این جشنواره تعیین شده است.