• 02537734077
  • info@rasanahad.ir

اولین جلسه دبیرخانه استانی استان گلستان

اولین جلسه دبیرخانه استانی استان گلستان

جلسه دبیرخانه استانی جشنواره ملی نهج البلاغه (رسا)، با حضور حجت الاسلام و المسلمین طاهری (مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان گلستان) و دیگر اعضا در روز سه شنبه ۲۲ اسفندماه در دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار گردید.

مصوبات این جلسه:

۱- مقرر گردید در اولین فرصت کمیته‌های دانشگاهی جشنواره نهج‌البلاغه وفق شرایط دستورالعمل ارسالی به ریاست مسئولین محترم دفاتر نهاد و دبیری مسئول اجرایی دفتر نهاد و حضور اعضای کمیته، تشکیل و صورتجلسات و مصوبات آن به دبیرخانه استانی ارسال گردد.
۲- مقرر گردید با همکاری معاونین محترم فرهنگی دانشگاه‌ها بودجه‌ای از طرف هر دانشگاه جهت تأمین هزینه‌های تبلیغاتی و جوایز واجدین شرایط مقرر شده در هر دانشگاه در شورای فرهنگی آن دانشگاه تعیین و تصویب و توسط روابط عمومی دانشگاه مربوطه اطلاع‌رسانی گردد.
۳- مقرر گردید برای کانال ارتباطی میان اعضای کمیته‌ استانی جهت اطلاع رسانی‌ها و بارگزاری فایلها و اشتراک‌گذاری مطالب در خصوص جشنواره، گروهی در پیام‌رسان ایتا تحت عنوان کمیته استانی جشنواره نهج البلاغه ایجاد و اعضای محترم کمیته استانی در آن عضو باشند.
۴- مقرر گردید هر یک از دانشگاه‌ها جهت اطلاع‌رسانی و تبلیغات در یکی از پیام‌رسان‌های بومی مانند ایتا، کانال جشنواره را ایجاد و آدرس آن را به دبیرخانه اعلام نمایند.
۵- مقرر گردید مرحله دانشگاهی طرح تا پایان تیرماه به اتمام رسیده و آثار مرحله دانشگاهی جهت داوری به دبیرخانه استانی ارسال شود.
۶- مقرر گردید جوایز هر یک از برگزیدگان استانی توسط دانشگاه مربوطه تأمین گردد. (جایزه افرادی که اگر چه در دوره کشوری امتیاز لازم را نیاورده‌اند ولی امتیاز خوبی را در سطح استان کسب نموده‌اند). لازم به ذکر است میزان یا نوع جوایز توسط کیمته استانی جشنواره معین خواهد شد.
۷- مقرر گردید مجموعه جهاد دانشگاهی در معرفی و تبلیغات جشنواره در قالب موشن‌گرافی و اینفوگرافی در فضاهای مجازی و خبرگزاری‌های زیرمجموعه خود بخصوص خبرگزاری قرآنی ایکنا و نیز جهت داوری مرحله استانی جشنواره با دبیرخانه طرح همکاری نماید.
۸- مقرر گردید مسئولین دانشگاهی جشنواره از چهره‌ها و اساتید و دانشجویانی که در زمینه‌های قرآن و اهل‌بیت و نهج‌البلاغه فعال هستند بصورت چهره به چهره برای شرکت در محورهای مختلف جشنواره دعوت به عمل آورند.
ضمنا بسیج اساتید و بسیج دانشجویی استان جهت همکاری و تبلیغ و تشویق مخاطبین دانشگاهی خویش به شرکت در جشنواره اعلام آمادگی نمودند.