• 02537734077
  • info@rasanahad.ir

اولین جلسه کمیته دانشگاهی جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

اولین جلسه کمیته دانشگاهی جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

🟥 اولین جلسه کمیته دانشگاهی جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور اعضا این کمیته پیش‌ازظهر امروز ۲۷ فروردین‌ماه برگزار گردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی، رئیس کمیته دانشگاهی جشنواره نهج البلاغه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این جلسه با اشاره به حکمت ۴۷۸ نهج‌البلاغه گفت: در این حکمت اشاره شده، آنان که نمی‌دانند موظفند یاد بگیرند و بدانند. لذا ندانستن عذر نیست؛ راه سعادت در دانستن است. اما قبل از اینکه نادانان و جاهلان به علم وظیفه داشته باشند که بدانند، دانایان و عالمان وظیفه دارند که به دیگران بیاموزند و برای این امر در روز قیامت بازخواست خواهند شد. خداوند متعال خطاب به پیامبر اکرم‌(ص) می‌فرماید: «لتبیّن للنّاس»؛ یعنی خداوند برای پیامبر اسلام بعنوان عالم‌ترین شخصیت عالم وجود، تکلیف می‌کند که بیان کند و به مردم یاد بدهد.

🟧 حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی ادامه داد: هر کدام از ما به سهم خودمان یک سری علوم را نمی‌دانیم اما در عین حال یک سری علوم دیگر را می‌دانیم. مهم است در این دایره‌ای که می‌دانیم، چقدر به وظیفه‌مان عمل می‌کنیم. مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفتند وظایف اصلی دانشگاه تولید علم، تربیت عالم و جهت‌دهی به آن دو است. کلام حضرت آقا نیز ناظر به همین تکلیف است که در نهج‌البلاغه اشاره شده. این فقط یک حکمت از نهج البلاغه است؛ لذا ما باید تلاش کنیم این معارف و حکمت‌ها بیشتر در بین جوانان و دانشگاهیان ترویج شود.

در ادامه این جلسه اعضا کمیته دانشگاهی این جشنواره به بحث و گفتگو حول آیین‌نامه و پیشنهادهای اجرایی پرداختند. تبلیغات گسترده در صدا و سیما، دانشکده‌ها، مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها، استفاده از ظرفیت فضای مجازی دانشگاه و تشکل‌ها و مجموعه‌های دانشجویی، استفاده از ظرفیت اساتید گروه معارف و ائمه جماعات دانشگاه و… از جمله مصوبات این جلسه بود که در دستور کار اعضا قرار گرفت.