• 02537734077
  • info@rasanahad.ir

جلسه درون دانشگاهی جشنواره ملی نهج البلاغه در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز

جلسه درون دانشگاهی جشنواره ملی نهج البلاغه در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز

جلسه درون دانشگاهی جشنواره ملی نهج البلاغه با حضور اعضای دبیرخانه دانشگاهی در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح لغایت ۹ صبح در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار گردید.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیم زاده، مسئول نهاد استان، در خصوص اهمیت نهج البلاغه در زندگی و همچنین آیین نامه جشنواره و اهداف آن سخنانی را ایراد فرمودند.

همچنین، با حضور اعضا، نکاتی جهت تشویق و ترغیب شرکت کنندگان در جشنواره به شرح ذیل مصوب شد:

۱- کلیه اعضای گروه موظف به ارسال مطالب و اطلاعیه هایی که رابط دانشگاه از دبیرخانه جشنواره نهج البلاغه دریافت می کند به گروه ها و کانال های دانشگاهی می باشند.

۲- اساتید گروه معارف دروس نهج البلاغه و قرآن نمره پایان ترم را از ۱۸ لحاظ کرده و ۲ نمره را به جشنواره اختصاص دهند و دیگر دروس معارف ۲ نمره تشویقی علاوه بر ۲۰ نمره به شرکت کنندگان در جشنواره اختصاص دهند.

۳- در هفته دو روز در مسجد پس از نماز جماعت ظهر و عصر نهج البلاغه خوانی و ترجمه آن با حضور یکی از اساتید متخصص انجام شود.

۴- هر هفته در جلسات هیات رئیسه که با حضور مسئولین دانشگاه برگزار می گردد یک صفحه از نهج البلاغه خوانده و ترجمه شود.

۵- اطلاع رسانی محیطی در مورد جشنواره اعم از نامه به دانشکده ها، ارسال اطلاعیه و پوستر و پیامک و چاپ بنر انجام شود.

۶- تمام اعضا فعالیت هایی که در خصوص نهج البلاغه انجام می دهند به صورت مستند به رابط دانشگاهی ارسال و رابط به استان انتقال دهد.

امیدواریم با اجرای این مصوبات، شاهد استقبال هرچه بیشتر دانشجویان از جشنواره ملی نهج البلاغه و ترویج هرچه بیشتر معارف این کتاب گرانقدر در بین دانشگاهیان باشیم.