• 02537734077
  • info@rasanahad.ir

برگزاری دوره اخلاق کارگزاران در مسجد رسول اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) دانشگاه دامغان

برگزاری دوره اخلاق کارگزاران در مسجد رسول اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) دانشگاه دامغان

دوره اخلاق کارگزاران با نگاهی درس آموز از نهج البلاغه حضرت علی( علیه السلام) صبح روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه با حضور دانشگاهیان در مسجد رسول اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) دانشگاه دامغان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی رستمیان مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه دامغان، با گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسداری را دارای شئون مختلفی از جمله پاسداری از امنیت و جغرافیای سرزمینی و حفاظت از مرزهای فکری و اعتقادی جامعه برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان فرمایشی از حضرت علی( علیه السلام) در خطبه ۱۴۱ نهج البلاغه که “ای مردم؛ آن کسی که از یک انسان با ایمانی اطمینان و استقامت در دین و درستی راه و رسم سراغ دارد، باید به گفته‌های ناروای دیگران در مورد او گوش ندهد…” به موضوع ابعاد تاثیر روانی دید‌ه‌ها و شنید‌ه‌ها در فرد و مخاطبین و اهمیت آن در ایجاد و حفظ حال خوش در زندگی فردی و اجتماعی اشاره داشت.


حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در ادامه به بخش دیگری از این خطبه پرداخته که حضرت علی( علیه السلام ) می‌فرمایند: فاصله میان حق و باطل چهار انگشت بوده و این حد فاصل گوش و چشم انسان است؛ بدین معنا که انسان اگر سخنی را شنید باید از طریق چشم به حقانیت آن پی ببرد. کنایه از اینکه صرفا شنیدن و ورود پیام به ذهن به هر نحو و دست به دست شدن آن چه در فضای حقیقی و چه شبکه‌های اجتماعی، آن هم اگر از زبان افراد ناشایست و دارای سوء سابقه باشد، نمی‌تواند دلیلی بر حقانیت موضوع بوده، بلکه رسیدن به علم و یقین در مورد درستی آن مطلب مورد تاکید مولای متقیان برای حرکت جامعه در مسیر اخلاق است.

وی به عنوان شاهدی بر این مثال با اشاره عملیات تنبیهی “وعده صادق” سپاه در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان، تلاش عده‌ای دشمنان و مغرضان قبل از پاسخ ایران را ایجاد فضای ترس در عدم توان پاسخگویی نیروهای مسلح ایران در جامعه دانسته و یادآور شد همین افراد و جریان‌ها پس از اقدام تنبیهی غرورآفرین ایران اسلامی، تلاش داشتند با القائات مخرب در شبکه‌های اجتماعی وانمود سازند که این عملیات یا موفق نبوده و یا اینکه در شرایط اقتصادی فعلی باعث ایجاد هزینه‌های دلاری زیاد برای کشور شده است که این هوشیاری و بصیرت انسان در مواجهه با پیام‌های گوناگون در فضاهای مختلف را برای اثبات حقانیت یک پیام ضروری می‌سازد.


یادآور می‌شود دوره اخلاق کارگزاران، یکشنبه‌های هر هفته از ساعت ۷:۳۰ تا ۸ صبح در مسجد رسول اکرم(ص) دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.