• 02537734077
  • info@rasanahad.ir

برگزاری کمیته جشنواره نهج البلاغه دانشگاه فرهنگیان البرز و مصوبات آن

برگزاری کمیته جشنواره نهج البلاغه دانشگاه فرهنگیان البرز و مصوبات آن

جلسه کمیته جشنواره نهج البلاغه دانشگاه فرهنگیان البرز با حضور اعضای هیات علمی گروه معارف و مسئولان ذی ربط برگزار شد. در این جلسه، در خصوص برنامه‌ریزی و اجرای هرچه باشکوه‌تر این جشنواره در سطح دانشگاه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مصوباتی به شرح ذیل به تصویب رسید:

مصوبات جلسه:

۱- استخراج مفاهیم و موضوعات روز و مبتلابه از نهج البلاغه:
مفاهیم و موضوعات روز و مبتلابه از نهج البلاغه استخراج و در قالب‌های مختلف مانند کلیپ، فتوکلیپ، سخنرانی کوتاه و … در فضای مجازی و حقیقی ارائه خواهد شد.

۲- تبلیغ و تبیین جشنواره در کلاس‌های معارف:
جشنواره نهج البلاغه در کلاس‌های درس معارف به دانشجویان معرفی و تبیین خواهد شد و برای شرکت در جشنواره نمره تشویقی در نظر گرفته می‌شود.

۳- تبلیغات گسترده در دانشگاه:
پوسترهای جشنواره در گروه‌های دانشجویی و اساتید و در اماکن مختلف دانشگاه نصب خواهد شد تا اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در خصوص این جشنواره صورت گیرد.

۴- برگزاری جلسات شرح و تفسیر نهج البلاغه:
جلسات شرح و تفسیر فرازها و حکمت‌های نهج البلاغه در پردیس حکیم فردوسی (برادران) توسط دکتر خیراندیش و در پردیس امیرکبیر (خواهران) توسط خانم دکتر مهدوی برگزار خواهد شد.

۵- ارائه حکمت‌های نهج البلاغه توسط دانشجویان:
بخشی از کلاس‌های درس معارف به ارائه حکمت‌های نهج البلاغه توسط دانشجویان اختصاص خواهد یافت.

۶- شناسایی و دعوت از دانشجویان فعال:
دانشجویان فعال در عرصه فضای مجازی، دانشجویان شاعر، هنرمند و خطاط و … شناسایی و برای مشارکت در جشنواره دعوت خواهند شد.

امیدواریم با اجرای این مصوبات، شاهد استقبال هرچه بیشتر دانشجویان از جشنواره ملی نهج البلاغه و ترویج هرچه بیشتر معارف این کتاب گرانقدر در بین فرهنگیان آینده کشور باشیم.