• 02537734077
  • info@rasanahad.ir

کمیته دانشگاهی جشنواره ملی نهج‌البلاغه در دانشگاه ارومیه

کمیته دانشگاهی جشنواره ملی نهج‌البلاغه در دانشگاه ارومیه

ارومیه

به منظور ترویج معارف نورانی نهج‌البلاغه و تشویق دانشگاهیان به شرکت در جشنواره ملی نهج‌البلاغه دانشگاهیان، کمیته دانشگاهی این جشنواره در دانشگاه ارومیه تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان دانشگاه ارومیه برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر، مصوباتی در راستای معرفی و جلب مشارکت حداکثری جامعه دانشگاهی در جشنواره به تصویب رسید.

از جمله این مصوبات می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در سطح دانشگاه:
به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان، اساتید و کارکنان با جشنواره ملی نهج‌البلاغه دانشگاهیان، برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی متنوعی در سطح دانشگاه برگزار خواهد شد.
۲- اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص جشنواره:
از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف دانشگاه از جمله وب‌سایت، پورتال، شبکه‌های اجتماعی و تابلوهای اعلانات، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در خصوص جشنواره انجام خواهد شد.
۳- تشکیل هسته‌های دانشجویی نهج‌البلاغه:
در دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه، هسته‌های دانشجویی نهج‌البلاغه تشکیل خواهد شد تا به ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه‌خوانی و تشویق دانشجویان به شرکت در جشنواره کمک کنند.
۴- برگزاری مسابقات و برنامه‌های متنوع:
مسابقات و برنامه‌های متنوعی با محوریت نهج‌البلاغه در سطح دانشگاه برگزار خواهد شد تا ضمن ایجاد فضایی شاد و پرنشاط، دانشجویان را به مطالعه و انس بیشتر با این کتاب گرانقدر تشویق کند.

امیدواریم با اجرای این مصوبات، شاهد استقبال هرچه بیشتر دانشگاهیان از جشنواره ملی نهج‌البلاغه و تعمیق و گسترش فرهنگ نهج‌البلاغه‌خوانی در بین آنها باشیم.