• 02537734077
  • info@rasanahad.ir

* ضوابط اختصاصی بخش رسانه:

۱- رشته‌های این بخش، مرحله استانی نخواهند داشت.

۲- درون‌مایه و محتوای آثار، مبتنی بر محور نهج البلاغه و مطابق با جدول معرفی منابع یا موضوعات است؛ از این رو موضوعات نامرتبط از دور مسابقات حذف می شوند.

۳- با توجه به اینکه جشنواره حول محور معارف نهج البلاغه است و یکی از معیارهای اساسی برای سنجش صحت محتواهای رسیده از نهج البلاغه ، منابع و مآخذ آنها است به پدیدآورندگان محتواهای دیجیتالی توصیه می‌شود آدرس منبع برای آیات، روایات و مطالب استخراج شده از منابع اسلامی در میان محتواهای دیجیتالی درج گردد.

۴- چنانچه اصالت اثر در هر یک از مراحل جشنواره احراز نشود، اثر از رقابت‌ها حذف خواهد شد.

۵- ارائه آثار به صورت گروهی امکان پذیر است؛ لکن در صورت برگزیده شدن اثر در جشنواره، صرفاً از نفر اصلی ثبت نام شده در سامانه تقدیر بعمل خواهد آمد.

۶- هر نفر می‌تواند تنها یک اثر به دبیرخانه جشنواره ارائه نماید.

۷- آثار ارائه شده نباید تاکنون در هیچ مسابقه یا جشنواره‌ای حائز رتبه شده باشند.

۸- لازم است لیست مشخصات شرکت کنندگان به همراه فایل اثر، شناسنامه اثر و فایل نصب و راهنمای اثر در تمامیِ رشته‌های این بخش بارگذاری شود.

۹- تولیدات این بخش می‌بایست با آرم یا لوگوی دبیرخانه جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان تهیه شود.

۱۰- ملاک داوری، آیین‌نامه داوری دبیرخانه جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان به شرح زیر ملاک قرار خواهد گرفت.

 

* ضوابط بخش تولیدات رسانه‌ای (کلیپ و پادکست و موشن گرافی):

۱- زمانبندی کلیپ و موشن حداکثر ۵ دقیقه و پادکست حداکثر ۱۰ دقیقه باشد.

 

* ضوابط بخش راه‌اندازی رسانه مجازی:

۱- کانال،گروه یا پیج در راستای ترویج فرهنگ نهج البلاغه یا نشر معارف نهج البلاغه باشد.

۲- کانال گروه یا پیج از زمان تاسیس با نام و محتوای معارف نهج البلاغه راه اندازی شده باشد.

۳- منبع و ماخذ مطالب منتشر شده در گروه، کانال و پیج از منابع و مآخذ معتبر و مورد تایید باشد.

۴- حداقل مخاطب کانال یا گروه ۲۰۰ نفر و حداقل یک سوم مخاطبین از اساتید،کارکنان و دانشجویان دانشگاهی باشند.

۵- کانال، گروه یا پیج باید سابقه ۴ ماه فعالیت قبل از ارزیابی را داشته باشد . و حداقل از ۴ ماه قبل تا کنون روزانه یک پست در کانال گروه یا پیج بارگذاری شده باشد.

۶- محتوا و مطالب از تنوع متن، عکس نوشته، پوستر،کلیپ،موشن گرافی برخوردار باشد.

۷- تعداد بازدید پستها متناسب با اعضای گروه باشد.

۸- مدیر، پاسخگویی مناسبی به کامنتها و نظرات اعضاء داشته باشد.

۹- مالک کانال،گروه یا پیج باید به مدت ۱۰ روز داورهای معرفی شده از طرف دبیرخانه جشنواره را به عنوان مدیر در کانال، گروه یا پیج عضو نماید و دسترسی کامل را برای آنها فراهم نماید.

۱۰- لینک کانال، نام کانال و تصویر پروفایل آن به دبیرخانه جهت داوری ارسال گردد.